Skip to main content

सूचना का अधिकार

  1. The particulars of the Organization, Functions and Duties[17.02.20]
  2. The powers and Duties of its officers and employees[17.02.20]
  3. The procedure followed in the decision making process, including channels of supervision and accountability[17.02.20]
  4. The norms set by it for the discharge of its functions[17.02.20]
  5. The rules, regulations, instructions, manuals and records, held by it or under its control or used by its employees for discharging its functions[17.02.20]
  6. A statement of the Categories of documents that are held by the Organization or under its control[17.02.20]
  7. A statement of the boards, councils , committees and other bodies consisting of two or more persons constituted as its part or for the purpose of its advice, and as to whether meetings of those boards, councils, committees and other bodies are open to the public, or the minutes of such meetings are accessible for public[17.02.20]
  8. The monthly remuneration received by each of its officers and employees, including the system of compensation as provided in its regulations [17.02.20]
  9. The budget allocated to each of its agency, indicating the particulars of all plans, proposed expenditures and reports on disbursements made[17.02.20]
  10. The manner manner of execution of subsidy programmes, including amounts of the allocation and the details of beneficiaries of such programmes[17.02.20]
  11. Particulars of concesions, permit or authorizations granted by the Organisation[17.02.20]
  12. Details in respect of the information, available to or held by it, reduced in an electronic form[17.02.20]
  13. The particulars of facilities available to citizens for obtaining information, including the working hours of a library or reading room, if maintained for public use[17.02.20]
  14. आर.टी.आई. अधिनियम 2005 की धारा 4 (1) (बी) के प्रावधानों के संबंध में प्रमाण पत्र [15.10.19]
  15. GGV में विभिन्न विभागाध्यक्षों एवं विभागीय अधिकारीयों के परिवर्तन / स्थानांतरण के पश्चात् शैक्षणिक तथा अशैक्षणिक विभागों के लोक सूचना अधिकारी के बारे में आदेश  [28.03.19]
  16. GGV में विभिन्न शैक्षणिक तथा अशैक्षणिक विभागों के लोक सूचना अधिकारी के बारे में आदेश [07.09.17]
  17. रसायनशास्त्र विभाग के लिए लोक सूचना अधिकारी (डॉ. चारू अरोरा) के संबंध मे आदेश [21.08.17]
  18. स्वामी विवेकानंद बालक छात्रावास के लोक सूचना अधिकारी के संबंध मे आदेश [21.09.16]
  19. स्वामी विवेकानंद बालक छात्रावास के लोक सूचना अधिकारी के संबंध मे आदेश [22.07.16]
  20. गुरु घासीदास विश्वविद्यालय में लोक सूचना अधिकारियों के आंतरिक प्रभार मे आंशिक परिवर्तन के संबंध में आदेश [10.06.16]
  21. संशोधित एस्टिमेट 2015-16 एवं बजट एस्टीमेट 2016-17 (प्लान एवं नॉन-प्लान)  [04.03.16]
  22. गुरु घासीदास विश्वविद्यालय में लोक सूचना अधिकारी और अपीलीय अधिकारी के संबंध में कार्यालयीन ज्ञाप [15.02.15]
  23. वित्त अनुभाग में लोक सूचना अधिकारी और अपीलीय अधिकारी के संबंध में कार्यालयीन ज्ञाप [07.10.15]
  24. गुरु घासीदास विश्वविद्यालय में विभिन्न विभागों के लोक सूचना अधिकारीयों के नाम एवं पदनाम [02.09.15]
  25. संशोधित एस्टिमेट 2014-15 एवं बजट एस्टीमेट 2015-16 (प्लान एवं नॉन-प्लान)  [26.06.15]
  26. इंफार्मेशन हैंडबुक (राइट टू इंफार्मेशन एक्ट 2005) [01.06.15]
  27. गुरू घासीदास विश्वविदयालय, बिलासपुर का संशोधित बजट 2011-12 वं एस्टीमेटेड बजट 2012-13 [09.08.12]
  28. Budget for Construction/Renovation & Maintenance Work/Additional Building and other Project/Campus Development
  29. Budget for Non Plan Expenditure / Plan Expenditure/ Receipt